



Czas na zwrot: 14 dni
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych poniżej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
- pisemnie: ul. Perla 10A, 41-300 Dąbrowa Górnicza;
- mailowo: sklep@polskieplaszcze.pl;
UWAGA! Uprzejmie prosimy zwroty / wymiany odsyłać w kartonie. Odesłanie zwiniętego płaszcza w papierowej torbie, reklamówce itp. powoduje znaczne odgniecenia i w takim przypadku kwota zwrotu zostanie pomniejszona o odszkodowanie za pomniejszenie wartości towaru (DZ. U. 2014 poz 827 z póź, zm).
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta. Polecamy skorzystanie z naszego formularza dołączonego do każdego zakupu. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
Zwrot wzajemnych świadczeń:
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedającemu. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument zwraca Towar na adres: ul. Perla 10A, 41-300 Dąbrowa Górnicza.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w opisie Transakcji).
Możliwe koszty odstąpienia od umowy - możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
- Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w opisie danej Transakcji, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
Powyższe nie dotyczy przedsiębiorców - w tej kwestii zapraszamy do zapoznania z pkt 9 regulaminu.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ KONSUMENTA ZA UŻYCIE PRODUKTU - Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu może zatem sprawdzić jego charakter, kompletność, cechy czy funkcjonowanie – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym (ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.).
Produkty zabezpieczamy plombą umieszczoną w sposób umożliwiający zmierzenie towaru. Plomba oraz metka są integralną częścią towaru - zerwanie ich oznacza przekroczenie granic zapoznania z towarem. W przypadku zwrotu taka odzież zostanie uznana za używaną i zgodnie z obowiązującym prawem będziemy zmuszeni do pomniejszenia kwoty zwrotu o odszkodowanie za zmniejszenie wartości towaru.